Sidor

tisdag 21 mars 2017

Tack vare kvinnorna i mitt liv!


Rik! Jag känner mig rik. Inte på pengar, även om jag har så jag klarar mig, men på vänskap och vänner. När skulle man säga det om vänner – ”jag har så jag klarar mig”?
Tänk att få ha förmånen att kunna fylla på vänskapskontot med en hel rad lunch- fika- och middags-dater tillsammans med kvinnor man inte träffar så ofta, men som du värdesätter högt. Ni är rörande eniga om att det är skamligt att ni inte ses oftare, men kan ändå plocka upp tråden sen senast ni sågs. Och skapa helt nya trådar…
Så var det för mig den här veckan. Ett helt smörgåsbord med spännande, galna, nyfikna och ”kära” möten. En vän lärde mig mer om bloggandets värld. En annan fyllde mig med nyfikenhet, tillförsikt och glöd inför framtiden och ger mig dessutom det hederfyllda uppdraget att ge feedback på en text hon har skrivit! (Mig!?) En tredje ledde in mig i aktienarknadens spännande värld medan jag skänkte henne en stunds avkoppling med ett ansiktsspa och dito massage. Till sist ett kärt återseende av mina äldsta barndomsvänner, en trio som gick loss på en Tapasrestaurang i bästa Carrie Bradshaw, Miranda Hobbes och Charlotte York-stil, fast i version 5.0. (Dvs utan glitter och stilettklackar, och inte allt för sen hemkomst till Mr Big…)

Fylld med energi avslutar jag veckan med en nybearbetning av min blogg på en ny  portal  (mer om det nästa gång!), ett nyöppnat konto för aktiehandel (det låter fläshigare än det är. Jag gör vääääälidigt små investeringar ”på skoj”!), och sist men inte minst en uppsvälld muffinsmage som jäser över byxlinningen.
Så man kan väl säga att när det är hausse på vänskapsbörsen blir det baisse på viktkontot eftersom denna kurva nu pekar uppåt – den trotsar ju alla naturlagar och visar endast positivt när det pekar neråt, som bekant 😂.
 

Med detta sagt; tack alla fantastiska kvinnor – och män – som förgyller och berikar mitt liv! Vad skulle vi vara utan varandra?

Gör en fantastisk vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar